De basis om een kind te kunnen geleiden is iemand leren kennen. De eerste dagen, weken en maanden zijn  wij (mentor, docent, alle personeelsleden) druk bezig dat te doen. Dat is soms lastig: alles is nieuw, anders en iedereen is nog vreemd.

Zoals op elk school krijgt uw kind gedegen begeleiding en ondersteuning aangaande leren leren, omgaan met elkaar, persoonlijke ontwikkeling en studie- of beroepskeuze. Dat vindt vaak tijdens mentorlessen, op de mavomentormiddag en tijdens talloze gesprekken plaats.

Verder wordt gekeken of individuele begeleiding nodig is: dat kan op cognitief en sociaal-emotioneel gebied of omtrent een functiebeperking (dyslexie, ADHD, etc,) zijn. Verdere informatie treft u daarover aan in ons ondersteuningsplan (VRAAG: komt hier een link of button naar dat plan in schooldocumenten?)

Verder is onderwijs ook begeleiding en opvoeding. En wij voeden graag nuchter Rotterdams op. Een oud-inspecteur vatte opvoeden en onderwijs als volgt samen: “een aai over de bol, een schop onder je hol”.  Dat klinkt wellicht te simpel of onaardig, maar als u goed nadenkt over uzelf als puber is het wel waar. Elk kind heeft om te groeien liefde nodig, ruimte om te vallen en weer overeind te komen en af toe een ‘streng’ woord.

Molenvijverles

Molenvijverles

LO2, Muziek en tekenen

docent-begeleiding

Mavomentormiddag

meisje-in-de-klas

P(hilippus)-dag

Mavo en havo: één team, één gebouw en keuze voor extra vakken

Een kleine en veilige school, waar iedereen elkaar kent en mensen echt gezien worden