In het eerste en tweede leerjaar krijgen de leerlingen talent-uren. Tijdens deze talent-uren maken de leerlingen kennis met de vaardigheden binnen verschillende beroepsgroepen.

EHBO

Bij het vak EHBO gaan de leerlingen aan de slag met het verlenen van eerste hulp. Dit doen de leerlingen onder andere door het oefenen van reanimeren op reanimatiepoppen, het werken met een AED-trainer, het verbinden en verzorgen van verschillende verwondingen en leren de leerlingen de rolstoelen kennen. Daarnaast kijken we naar de nieuwste technische ontwikkelingen in de zorg, zodat iedereen weet wat er op dit moment allemaal gebeurt binnen de zorg. Nadat de leerlingen het vak hebben gevolgd weten ze wat je moet doen bij de meest voorkomende ongelukken.

Mode & Design

Programmeren

Eventz & Sport

Lifecare

Tijdens de lessen Lifecare gaan de leerlingen aan de slag met een gezonde leefstijl. De volgende onderwerpen komen tijdens de lessenreeks aan bod:

  • Grenzen leren herkennen,
  • Ontdekken dat je altijd een keuze hebt zodat je ander gedrag kan tonen, Ontdekken wat meditatie voor je kan betekenen,
  • Ontdekken wat yoga voor je kan betekenen, Wat doet voeding voor je lichaam.

Uiterlijke verzorging

Bij het vak uiterlijke verzorging gaan leerlingen aan de slag met hun eigen uiterlijk en dat van een ander. Leerlingen doen kennis op over huid, haar- en nagelverzorging, maar ook over persoonlijke hygiëne en massages. Iedere les gaan de leerlingen actief aan de slag met het uitvoeren of het maken van iets. Hierbij moet worden gedacht aan het oefenen en geven van (hand)massages, nailart, maar ook aan het maken van bijvoorbeeld deodorant.  Nadat de leerlingen dit vak hebben gevolgd weten ze hoe je jezelf en een ander op en top kunt verzorgen.

Presentatie & Styling

Food & Fitness

Ondernemen

Bij het vak ondernemen krijgen de leerlingen een gastles van een echte ondernemer! Hij of zij gaat de leerlingen uitleggen hoe een bedrijf kan worden opgestart en wat er bij komt kijken om een team van medewerkers te leiden. Vervolgens gaan de leerlingen in groepen een bedrijfsplan maken en deze aan een vakjury presenteren. Uiteraard kunnen de leerlingen uiteindelijk proberen om het bedrijf daadwerkelijk op te richten en succesvol te worden in de wereld van het bedrijfsleven!

Duurzaamheid

Bij de lessen staan we met de leerlingen stil staan bij ‘straatvuil’. Hoe ontstaat het? Wat is normaal? Wat kunnen we eraan doen? Na de theorie, bewust wordend en confronterend, gaan de leerlingen de wijk in. Bewapend met een prikker en een vuilniszak verzamelen de leerlingen het ‘straatvuil’. Dat wordt mee terug naar school genomen, waar het ‘straatvuil’ zal worden verwerkt tot bruikbare producten of zelfs tot kunst. De leerlingen worden op deze manier voorbereid op een circulaire maatschappij, waaraan zij straks op een actieve manier gaan deelnemen.